اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان ترکیه، تمدید مأموریت نظامی در خلیج عدن را به رأی می‌گذارد

نمایندگان پارلمان ترکیه فردا سه شنبه به طرح رئیس‌جمهوری این کشور برای تمدید ماموریت نیروهای ترکیه در خلیج عدن رای می‌دهند.

پارلمان ترکیه، تمدید مأموریت نظامی در خلیج عدن را به رأی می‌گذارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان ترکیه قرار است فردا درصدد رأی گیری درباره طرح تمدید ماموریت نظامی نیروهای این کشور در خلیج عدن است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه طرح خود را برای تمدید نیروهای این کشور در خلیج عدن را به پارلمان ترکیه ارائه داد.

در صورت تصویب طبق طرح درخواستی ریاست جمهوری ترکیه، ماموریت این نیروها که در خلیج عدن، سومالی و دریای عرب فعالیت داشته‌اند تا دهم فوریه ۲۰۲۱ (۲۲ بهمن ۱۳۹۹) تمدید می‌شود.

پارلمان ترکیه برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ به طرح ماموریت این کشور در خلیج عدن رای داد و تاکنون ۱۲ بار متوالی در رای گیری در پارلمان، این طرح تمدید شده است.

خلیج عدن در نزدکی یمن و حوالی باب المندب که یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های راهبردی انتقال نفت در جهان است، واقع شده است.

در صورت تمدید ماموریت ترکیه در خلیج عدن، تحرکات نظامی این کشور در مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا ادامه می‌یابد؛ تحرکاتی که از جمله آنها می‌توان به استقرار نیروهای نظامی در قطر و همچنین اعزام مستشار به لیبی اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول